Thursday 21 December 2023

Remembrance


 Judul : Remembrance (The Mediator #7)
Penulis : Meg Cabot
Tebal : 388 halaman
Penerbitan : William Morrow

You can take the boy out of the darkness. But you can’t take the darkness out of the boy.

All Susannah Simon wants is to make a good impression at her first job since graduating from college (and since becoming engaged to Dr. Jesse de Silva). But when she’s hired as a guidance counselor at her alma mater, she stumbles across a decade-old murder, and soon ancient history isn’t all that’s coming back to haunt her. Old ghosts as well as new ones are coming out of the woodwork, some to test her, some to vex her, and it isn’t only because she’s a mediator, gifted with second sight. 

What happens when old ghosts come back to haunt you?

If you’re a mediator, you might have to kick a little ass.

From a sophomore haunted by the murderous specter of a child to ghosts of a very different kind—including Paul Slater, Suze’s ex, who shows up to make a bargain Suze is certain must have come from the Devil himself—Suze isn’t sure she’ll make it through the semester, let alone to her wedding night. Suze is used to striking first and asking questions later. But what happens when ghosts from her past—including one she found nearly impossible to resist—strike first?

Review:
Saya sudah lama sekali baca buku seri ini. Saya ingat saya suka banget ending buku keenamnya dan merupakan salah satu buku favorit saya. Karya Meg Cabot itu punya charm-nya sendiri yang bikin saya betah bacanya.

Kisah dibuka dengan Susannah yang ternyata bekerja di sekolah tempat dirinya dulu sekolah. Dia masih punya masalah dengan bakatnya sebagai mediator hantu-hantu yang datang padanya. SOalnya para hantu itu tetap saja muncul di waktu yang tidak tepat. 

Di sisi lain, hubungannya dengan Jesse sudah semakin serius. Tapi menurut Susannah, Jesse terlalu kolot karena tidak mau berhubungan seks sebelum menikah. Dan itu bikin saya swoon sendiri. Gimana nggak? Jesse itu berjuang beradaptasi hidup di dunia modern, mencari cara supaya bisa dapat pekerjaan sebagai dokter demi Susannah, dan tidak mengambil keuntungan dari pacarnya sama sekali. Aduh, cowok begini terlalu sempurna. 

Seperti biasa, Meg Cabot selalu bikin tokoh utama yang lebay dan agak terlalu kekanak-kanakan. Susannah juga seperti itu. Menurut saya, caranya mengatasi Paul Slater, mantannya yang narsis itu agak kurang bijaksana. Untungnya, si Jesse dengan charming-nya bisa mengatasi dengan mudah. Terlalu keren atulah.

Lumayan sih buat mengobati kangen pada seri ini.

Seri The Mediator:
3. Reunion
4. Darkest Hour
5. Haunted
7. Remembrance

4/5

No comments:

Post a Comment